משנים כיוון? זרם במפלגת העבודה טוען: לא מסכימים לשתי מדינות

איתי גדסי No Comments on משנים כיוון? זרם במפלגת העבודה טוען: לא מסכימים לשתי מדינות

עבודה בעיניים? חוסר ההיגיון בחזון שתי המדינות מתחיל לחלחל לתוככי מפלגת העבודה | בהודעה שהוציא "הזרם המרכזי" במפלגה הוא מתנער מחזון שתי המדינות וקורא לחזון היפרדות פתלתל

"העבודה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוג במפלגת העבודה הנקרא "הזרם המרכזי", מפרסם היום כי הוא נפרד מחזון שתי המדינות כפתרון לסכסוך הישראלי ערבי באזור. במכתב פומבי נכתב כי הפורום אימץ את תכניתו המדינית והבטחונית של היו"ר, מיכאל בר-זהר. התכנית מטילה ספק בסיכוי להגיע לשלום עם הפלסטינים על פי הנוסחה של שתי מדינות לשני עמים. "הפער בין עמדות ישראל לעמדות הפלסטינים הוא גדול, ולא נראה שממשלה ישראלית כלשהי, גם ממשלת שמאל-מרכז, תצליח לגשר עליו. כך יימשך המצב של שליטה בעם אחר וקיפאון מדיני לעוד עשרות שנים". נחוץ פיתרון שאיננו תלוי בהסכמת הפלסטינים. אם תוך התקופה הקרובה לא יושג פתרון מוסכם, על ישראל לפעול באופן עצמאי.

עוד אמרו: "על ישראל לקבוע, מתוך הסכמה לאומית מרבית, מה הם השטחים שישארו בשליטתה – גושי ההתנחלות הגדולים, גוש עציון, בקעת הירדן וכו'. שטחים אלה יצרפו לישראל, ויקבעו את גבולה החדש. שאר השטח, ובו הרוב הגדול של האוכלוסיה הפלסטינית יועבר לידי הפלסטינים, הם יוכלו להקים מדינה, להסתפח לירדן או לאמץ שיטה אחרת. ישראל תעשה כל מאמץ לפינוי ההתנחלויות הבודדות שישארו בשטחים הפלסטינים ולמצוא מענה הולם לצרכי תושביהם".

אלא שחוסר היגיון קיים בפתרון זה לא פחות מחוסר ההיגיון בחזון שתי המדינות. על פי הודעת "הזרם המרכזי", בניגוד להתנתקות מרצועת עזה, יישארו כוחות צה"ל בשטח הפלסטיני. "מטרתם היחידה", כך נכתב, "למנוע כל פעולה התקפית נגד ישראל. לנוכחות של צה"ל לא ייקבע מועד סיום אלא אם נגיע להסדר שלום מלא עם הפלסטינים. ישראל תמשיך במאמציה להגיע לשלום ותהיה מוכנה לדון בכל ההיבטים של הסדר אפשרי. יחד עם זאת, הפיתרון המוצע יקבע גבולות של קבע לישראל, וישמור על בטחונה. פיתרון זה, שאיננו זקוק לאישור מרמאללה, יסיר מעל צווארנו את אבן הריחיים של שליטה במיליוני פלסטיני".

התכנית הוגשה ליו"ר מפלגת המחנה הציוני – העבודה, אבי גבאי.

כזכור, בשבוע שעבר קרא חבר הכנסת איתן כבל, חבר מפלגת העבודה מזה שנים, להתפכח מחזון השלום ולשקול סיפוח גושי התיישבות.



0 תגובות